Transformers42

O své tělo musíme pečovat, ne ho jen užívat jako auto

Nezapomínejte na vnitřní svaly

Pokud máme dostatečně vyvinuté posilněné svalstvo, je to velmi prospěšné i pro naši kostru, kterou tak ještě zpevníte. Nemám na mysli jen svaly, díky kterým pak vypadáte jako Arnold Schwarzenegger, ale i svaly vnitřní, které bývají u začátečníků (a díky honbě za lepším a hezčím zevnějškem). Nechci tím ale říci, že posilování s činkami je pro naše tělo nějak neprospěšné, ale ke všemu je třeba dojít postupně… Pokud neudržíte váhu na jedné noze, anebo nezvládnete udělat hluboký dřep se špičkami u stěny, je lepší se raději vrátit na začátek a osvojit si základní cviky, než si zbytečně ublížíte. Nepřetěžujte tedy svoje tělo víc, než je třeba!

Základní výživa kloubů

Kloubní výživa se netýká jen vrcholových sportovců, nebo lidí, kteří mají cvičení jako svoje hobby, ale v konečném důsledku se dotýká každého z nás, protože pokud nedoplňujeme základní vitamíny, naše tělo nebude správně fungovat na všech frontách.

Zde je několik tipů, jak udržet klouby v kondici:

Dostatečně pijte

Hlídejte si hladinu:

Vitamínu C (podporuje tvorbu kolagenu a je základní formou pojivových tkanin)

Vápníku (je základní stavební částí kostí, zubů, ale i kloubů)

Vitamínu D (podporuje metabolismus, zmíněného vápníku)

Doplňujte:

Chondroitin – (zadržuje vodu v chrupavkách a napomáhá její pružnosti)

Glukosamin – (stimuluje metabolické procesy v chrupavkách)

Jak se chovat při zranění?

Pokud už zranění nastane, moc se toho dělat nedá. Roli zde hraje mnoho faktorů, které vám mohou pomoci zpět. Nikdy neuspěchejte začátek, protože problémů pak může vzniknout mnohem víc, než bylo po samotném úrazu. Neříkám, že musíte sedět na gauči, to vám dokonce spíš nedoporučím, protože pokud máte úraz horní končetiny, tak běžte cvičit alespoň nohy. Teď si říkáte, zda to není úplná hloupost, ale pokud budete cvičit lehce a opatrně, zrychlíte si tím naopak cirkulaci krve a tím pádem celý metabolismus, což má v konečném důsledku za následek rychlejší hojivost zranění. .

Závěrem bych rád napsal, abyste se o své tělo pečovali, a ne ho jen užívali, jako auto, protože své tělo máte na celý život a je jen na vás, jak bude dlouhý a kvalitní.

  1. Příprava na závody

Závodů je opravdu široká škála a můžete se přihlásit jak na běžecké závody, tak na vzpírání,nebo třeba crossfit.

Existuje ale nějaká osvědčená příprava, která může být stejná na všechny typy závodů?

Stanovte si svůj cíl a rozhodně k sobě nebuďte příliš měkcí, protože malé cíle dělají malé výsledky!

Nemyslete si, že pokud budete neustále trénovat, že dosáhnete nějakého zvláštního posunu a převálcujete tak ostatní. Cvičit víc než ostatní neznamená být lepší než ostatní. Naopak, pokud svému tělu nedokážete dodat kvalitní jídlo, spánek a regeneraci (protahování, masáže, sauny, atp..) pravděpodobně skončíte dřív, než začnete anebo bude výsledek poloviční. Život je o rovnováze a to platí i u sportu. To, co odcvičíte, musíte i vyregenerovat ;). ROZUMÍME?

Ideální je před závodem požádat o radu trenéra z dané oblasti anebo aspoň někoho, kdo má s podobnými závody zkušenost. Zkušenosti jsou to nejcennější, co vám kdo může předat. Nestyďte se tedy a ptejte se i na sebemenší hloupost! Před závody ale hlavně nic neměňte, prostě NIC! Nekupujte si den předem nové krásné hadříky a botičky, ale běžte v tom, co máte odzkoušené. To samé platí i u jídla a tréninků. S tréninkem si dejte pár dní před závody oddech a relaxujte.

Pak už si jen závod užijte, protože celé to děláte pro sebe a bude to vždy váš zážitek!;)

  1. Strava

Je dobře, že se v poslední době o své zdraví zajímá čím dál více lidí ale nejen to, lidé mají zájem i o stravu, jak už jsem nakousl v minulém článku. Pojďme si toto toto široké odvětví rozebrat trochu víc a něco si o něm povědět.
 

Hned na začátku bych rád napsal, že ne vždy musí být zdravé vše, co nám je tak prezentováno. Navíc to, že něco má na sobě nálepku fit nebo light, opravdu neznamená, že to fit a light je. I když přidáte před jméno FIT Miloš Zeman, tak pan prezident najednou neuběhne maraton. Takže v první řadě je třeba nejdřív na tyto nálepky zapomenout.

 

Další věcí je, že ne vše, co zdravě vypadá, opravdu zdravé je. Tím myslím hlavně odvětví kulturistiky (myšleno vrcholové), kdy vám každý, kdo zavodí, řekne, jaké strašné diety musí tělo vytrpět pro pár hodin na molu a hned potom do sebe všichni cpou cukr jak po záchvatu cukrovky.

 

Každý extrém je vždycky špatný. Cílem by mělo být mít zdravé tělo jak uvnitř, tak i navenek. Důležitá je i trpělivost a vytrvalost, protože pokud se po prvním úspěchu zase vrátíte do svého starého režimu s chipsy a sušenkami, brzo se logicky setkáte i se svým starým já.

 

 

Pojďme tedy rozebrat pár praktických rad, které vám mohou pro začátek pomoci.

 

1/ CUKRY

Ve 20 letech se v USA rozhodovalo, co je vlastně špatně a co stojí za lidskou obezitou. Ve hře byli dva hráči. Tuky a cukry. Nakonec to tehdy tuky po nezávislém testu těžce prohrály, protože test odhalil, že za lidskou obezitou stojí právě tuky. Jenže veřejně už nikdy nikdo neřekl nic o tom, že “nezávislé” testy platila Coca Cola. Dnes se naopak ukazuje, že podíl cukru ve stravě má na lidskou obezitu ten největší vliv.

 

Zjednodušeně řečeno: Tělo není schopné spalovat tuky, když je v krvi přítomen inzulín.

 

2/ TUKY

Tuky by měly tvořit až 50% podíl denního příjmu potravy. Teď nemluvíme o Vysočině nebo palmovém oleji, ale o zdravých tucích, které jsou pro naše tělo prospěšné. Zdravé tuky jsou obsaženy v těchto potravinách: ryby, ořechy, oleje, avokáda, vejce, apod.

 

Zdravý tuk je nejčistějším zdrojem energie a pokud vaše tělo naučíte pracovat na tucích, rozhodně na váze nepřiberete a naopak se podkožního tuku rychleji zbavíte.

 

3/ VLÁKNINA A VITAMÍNY

Důležitou složku v naší stravě by měla být právě zelenina a to hlavně ta zelená, která je bohatá na vitamíny a vlákninu.

Vláknina hraje důležitou roli v tom, jak pracují naše střeva.

 

4/ SACHARIDY

Nejsem velkým zastáncem jídelníčků, kde hlavní roli hrají právě sacharidy a pokud je denní dávka (rozpočítáno na den) více jak 100-150g, tak už mi to přijde jako zbytečné plýtvání energií.

 

Tohle vysvětlím, protože pokud přijmete velké množství energie a ta pak nemá ve vašem těle využití, vaše tělo musí vynaložit další energii na to, aby vše zpracovalo – uložilo (takhle vám vznikají faldy:-) )

 

Problematika stravy se určitě nevměstná do takhle krátkého článku, ale může pro vás být prvním impulsem začít o stravě trochu přemýšlet a ne jen do sebe nacpat, co zrovna máme před sebou.

 

Zkuste místo brouzdání po internetu nebo koukání po fotkách svýho kámoše věnovat trochu času a rozhlížet se kolem sebe, protože zdraví máte jen jedno a pak už může být pozdě.

JB

Zapomenuté heslo
Zadejte váš emial. Odeslat